Acasă Afaceri Cât costă un anunț pe OLX?

Cât costă un anunț pe OLX?

2
2928
anunt pe olx

Shoppingul online este bine cunoscut de majoritatea utilizatorilor de internet din România, iar în urma apariției pandemiei cu virusul SARS Covid-19, a devenit o modalitate preferată de a face cumpărături de orice natură, în detrimentul magazinelor fizice.

Astfel, fie din curiozitate, fie datorită unei nevoi, aproximativ jumătate din populație a vizitat cel puțin o dată unul dintre cele mai populare website-uri de anunțuri din România, poate chiar cel mai popular website, OLX.

Mic istoric despre OLX.ro

Website-ul OLX.ro este o platformă de promovare anunțuri online prin care se facilitează cumpărarea, vânzarea sau schimbul de bunuri între locuitorii din regiunile apropiate, care a intrat oficial pe piața din România în 2010 odată cu achiziția website-ului Mercador.ro de către OLX Group. Ulterior, Mercador.ro a preluat oficial denumirea OLX.ro, devenind unul dintre cele mai vizitate site-uri din România cu câteva milioane de vizitatori anual ,și peste 15 milioane de tranzacții lunare.

De la diverse servicii, locuri de muncă, îmbrăcăminte și până la electronice, mașini, mobilă, apartamente, site-ul OLX găzduiește o gamă impresionantă de anunțuri, însă conform politicii grupului OLX, plata produselor sau a serviciilor se poate realiza doar offline între vânzător și cumpărător.

Cât costă un anunț pe OLX?

Dacă până în 2018 utilizatorii puteau publica anunțuri gratuite nelimitate fiind necesară plata doar pentru anunțurile cu promovare pe prima pagină OLX, ceea ce era la latitudinea utilizatorului dacă își dorește această opțiune sau nu, începând cu Aprilie 2018, OLX și-a schimbat politica, introducând limite pentru anunțurile gratuite și pachete de anunțuri pentru diversele categorii de pe website.

Schimbarea a apărut în urma multiplelor anunțuri duplicate și a utilizatorilor care fie își promovează business-ul prin intermediul platformei cum este cazul caselor de amanet, fie construiesc o afacere din vânzarea echipamentelor din domeniul IT&C. Intenția principala a fost că OLX.ro să devină o platformă care va beneficia utilizatorii mici prin crearea unui mediu practic cu conținut de calitate.

Anunțuri gratuite

Limitarea anunțurilor gratuite nu impune același număr pentru toate categoriile din cadrul platformei, ci în urma unor analize efectuate de OLX, acestea variază de la 1 până la un maxim de 100 de anunțuri gratuite.

Am ales să enumerăm doar câteva exemple dintre categoriile cu numerele cele mai mici și cele mai mari de anunțuri gratuite, însă lista completă o puteți găsi pe pagina de suport OLX.ro.

  • Animale de companie – câini, pisici și alte animale de companie – 1 anunț gratuit
  • Auto, moto și ambarcațiuni – Motociclete, scutere, ATV – 1 anunț gratuit
  • Imobiliare – Apartamente și garsoniere de închiriat – 1 anunț gratuit
  • Electronice și electrocasnice – Accesorii all – 20 anunțuri gratuite
  • Mama și copilul – 40 anunțuri gratuite
  • Locuri de muncă – 100 anunțuri gratuite

Anunțuri plătite

După expirarea perioadei de gratuitate a anunțurilor de vânzare pe OLX expiră, platforma oferă 2 variante pentru a putea cumpăra pachete de promovare: prima varianta este prin adăugare de credite și a 2a varianta este cea directă, de achiziționare a unuia sau mai multe pachete de promovare cu plata prin SMS, card bancar sau ordin de plată, în funcție de categoriile dorite.

Adăugare de credite

Portofelul electronic OLX, cum mai este denumită această variantă în cadrul platformei, oferă posibilitatea utilizatorilor să cumpere credite care pot fi folosite pentru a plăti serviciile oferite de OLX, cu sume între 10 Euro și 5.000 Euro pentru a nu fi nevoiți să urmeze de fiecare dată aceiași pași pentru a plăti. Astfel, atunci când se dorește activarea unuia dintre servicii cum ar fi promovarea pe prima pagină, reactualizarea plătită sau unul dintre pachetele de anunțuri, utilizatorul poate selecta ca metodă de plată portofelul electronic, în loc de card bancar sau SMS iar activarea serviciului se face imediat.

Pachete de promovare

În primul rând, atunci când se alege un pachet de promovare, este important ca utilizatorul să dea atenție la categoria și subcategoria în care urmează să plaseze anunțul, deoarece platforma nu permite încadrarea eronată a produselor. De exemplu, la categoria Animale de companie cu subcategoria Câini și pisici, nu se pot publica anunțuri despre alte animale sau servicii și adopții.

Odată selectată categoria corectă, în funcție de categorie, utilizatorii pot alege între pachetele Basic și Premium cu prețuri pornind de la 2,9 Euro pentru un pachet cu 10 anunțuri și pot ajunge până la aproximativ 500 Euro pentru un pachet cu 1000 de anunțuri. Prețurile finale sunt influențate atât de categoria aleasă dar și de metoda de plată (card sau SMS), durata de promovare și numărul de anunțuri selectat. Așa cum sugerează și denumirile, pachetele diferă datorită beneficiilor cu care vin la pachet: pachetul Basic oferă statistici făcute pe ultimele 60 de zile și posibilitatea de a crea o pagină personalizată, iar pachetul Premium oferă statistici din ultimele 90 zile, anunțuri evidențiate, mai multe filtre, și altele.

Atenție! Pachetele au o valabilitate de 30 de zile. Dacă după expirarea perioadei de valabilitate, anunțurile nu au fost consumate, acestea nu vor mai fi disponibile, necesitând o altă achiziție.  

Servicii de promovare

Odată ce pachetul de promovare ales este activat, OLX oferă posibilitatea de a achiziționa unul din cele 3 pachete de servicii de promovare, pentru a ieși în evidență cu anunțul propriu, față de cele a altor utilizatori din aceeași categorie.

Oferind varianta de a promova pe prima pagină, promovare în listă sau reactualizarea anunțului, pachetele includ una sau toate cele 3 servicii cu prețuri pornind de la 2,59 Euro (pachetul Start), 4,69 Euro (pachetul Standard) și 8,59 Euro (pachetul Pro).

Schimbările implementate de OLX au adus rezultate atât prin îmbunătățirea generală a platformei pentru utilizatorii mici și mijlocii, pentru afacerile care s-au dezvoltat prin intermediul acestui site de anunțuri dar și pentru profitul câștigat de companie. La un an de la schimbările aduse, OLX și-a mărit profitul cu aproximativ 50%, fiind în continuă creștere datorită traficului online a milioane de utilizatori.

Sursa: profit.roolx.ro

Sursa foto: freepik.com

Citește și: Cât costă publicarea unei cărți în 2021? | Cel mai bun laptop de gaming

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.