Cât te costă să deschizi o cafenea?

1
648

Dacă visezi să îți deschizi propria cafenea, probabil că două întrebări îți ocupă gândurile mai tot timpul:

Cât costă o investiție într-o cafenea?

și

Cum voi reuși să îmi transform afacerea într-una profitabilă?

Răspunsul la prima întrebare nu este foarte dificil, dar variază în funcție de serie de factori. Valoarea investiției tale va depinde în mare măsură de tipul de cafenea pe care dorești să îl deschizi, de costul chiriei, asta dacă nu te numeri printre super norocoșii care au deja un spațiu al lor, amenajarea corespunzătoare a cafenelei, servicii de marketing, personal și alte variabile.

Franciză sau propriul brand?

Evident, cu toții ne dorim ca afacerea noastră să aducă ceva unic, să se distingă față de concurență și să ofere experiențe memorabile clienților. Poate te gândești că prin adoptarea unei francize îți pierzi originalitatea și acel ceva care te face deosebit.

Totuși, nu uita că vorbim de modele de afaceri deja testate, care s-au dovedit a fi de succes. Este ușor să ieși în evidență prin atmosfera creată în local, personalul amabil și implicarea în diverse evenimente care au loc în cadrul comunității.

Construirea propriei identități de brand prezintă și ea, la rândul său, o serie de avantaje. O cafenea mică, cu dichis și care se distinge printr-un concept nou, cu siguranță va atrage atenția. Trebuie însă să le oferi potențialilor clienți ceva care sparge tiparele obișnuite, deoarece consumatorii de azi sunt foarte pretențioși și au o mulțime de posibilități de a alege.

Înainte de a intra în detalii vrem să vă recomandăm locul perfect de unde să vă achizitionați cafeaua potrivită gusturilor voastre. Pentru mai multe detalii am scris articolul: Cele mai bune tipuri de cafea

Acum, hai să discutăm despre…

Cum să îți faci o cafenea în franciză?

În primul rând, trebuie să știi care sunt cei mai importanți jucători de pe piața românească a cafenelelor. Conform https://www.wall-street.ro/ prima poziție este ocupată de 5 To Go, care în acest an împlinește 5 ani de la deschiderea primei locații. O evoluție extraordinară, considerând prezența faimosului Strabucks în România. Îți vine să crezi sau nu, dar compania românească a întrecut gigantul american, care ocupă locul doi al acestui top. Cote importante din piață revin și lanțurilor Ted’s Coffee și Coffee 2 Go. Costa Coffee, marele rival al Starbucks, și-a făcut la rândul său debutul în România în iunie 2020.

cafenea

Dacă dorești să te alături brandului 100% românesc 5 To Go, trebuie să scoți din buzunar în jur de 12.000 € pentru un chioșc sau 20.000 € pentru o cafenea. În această sumă fiind incluse și taxa de franciză, alături de asistența tehnică și sfaturi cu privire la modul în care să îți conduci afacerea pentru a reuși pe o piață competitivă.

Ted’s Coffee nu este prezent în orașul tău? Ai putea să îl aduci chiar tu dacă o afacere coffee shop este pe lista ta de obiective. Pentru a fi unul din francizații Ted’s Coffee, ai nevoie de o sumă care variază între 30.000 € și 60.000 €, conform datelor furnizate de wall-street.ro. Bineînțeles, că există o legătură directă între sumă și mărimea spațiului în care vrei să îți vei desfășura activitatea.

Ești atras(ă) de conceptul Coffee 2 Go? Atunci, ai nevoie de aproximativ €13.000 pentru un chioșc sau de € 15.000 pentru o cafenea localizată în interior. Acești bani îi vei plăti pentru a avea la dispoziție:

  • echipamentele specifice unei unități care servește cafea de calitate superioară
  • rețetele care oferă gustul unic al cafelei Coffee 2 Go
  • nume, logo și alte elemente necesare pentru a-ți personaliza afacerea
  • accesul la apă curentă, căldură, electricitate și alte utilități
  • pregătirea corespunzătoare a personalului

Cheltuielile nu se opresc aici. Optarea pentru sistemul tip franciză presupune achitarea unei redevențe lunare către compania mamă. Valoarea acesteia diferă de la o entitate la alta, fiind fie o sumă fixă de aproximativ € 300, un anumit procent din cifra de afaceri sau procent din vânzări.

Majoritatea companiilor solicită francizaților să acopere și o parte din cheltuielile legate de activitatea de promovare. Astfel, pe lângă redevența în sine, între  1% și 1,5% din ceea ce ai încasat într-o lună va fi redirecționat către bugetul de marketing al francizorului.

Dacă vânzările tale vor fi pe un trend ascendent, plata redevenței nu va fi un obstacol în calea succesului tău.

După ce ai intrat în franciză, ar fi o mare greșeală să crezi că este suficient să deschizi cafeneaua sau chioșcul cu nume sonor și clienții vor năvăli pe ușă. Mai ai mult de lucru, iar investițiile continuă și după acest punct.

Pentru a avea o afacere coffee shop profitabilă mai trebuie să aloci capital și pentru:

  • plata salariilor angajaților; chiar dacă la început plănuiești să faci totul singur(ă), tot ai nevoie de o persoană eficientă care să se ocupe de înregistrările contabile; serviciile competente costă, prin urmare fii pregătit(ă) să achiți facturi de până la 350 lei pe lună; chiar dacă prețul pare unul piperat, gândește-te la pagubele pe care un contabil lipsit de interes le poate aduce unei afaceri, indiferent că este o cafenea mică sau un coffee shop cu terasă exterioară extinsă
  • a avea mereu la dispoziție stocuri de cafea proaspătă, lapte, miere, zahăr, zaharină și alte produse necesare pentru a le dovedi clienților că îți pasă de nevoile lor
  • produse de patiserie proaspete și gustoase care să potolească foamea celor care îți apreciază cafeaua
  • a achita cheltuielile curente, precum și toate taxele către stat
  • vesela specifică unei cafenele; pentru a acoperi toate cerințele, ar fi bine să achiziționezi și pahare de unică de folosință, dar și cești de cafea cu design interesant, care să rămână imprimat în memoria clienților tăi.

Dacă îți deschizi o cafenea într-un vad bun, cum ar fi în aproprierea clădirilor de birouri, atunci ai mari șanse de reușită cu o afacerea cafenea în regim de franciză.

Cum să-ți faci propria cafenea?

E păcat să se piardă o idee faină. În cazul în care ai identificat un concept inedit, poți să îți construiești tu propriul nume. Vei avea mult de lucru, va trebui să găsești soluții originale, să lupți cu marile branduri, dar dacă reușești să te impui pe piață, răsplata va fi pe măsură.

Când pornești la drum fără suportul și asistența unui brand mare, pasiunea pentru cafea nu este suficientă. Este necesar să cunoști în cel mai mic detaliu modul de funcționare al unei cafenele și să ai un plan de afaceri foarte bine pus la punct.

Pentru o cafea selectă, accesorii speciale şi unice pentru cafenea, vă recomandăm acest magazin cu peste 300 de produse.

Știai că în România o afacere coffee shop se poate încheia în câteva luni din cauza unui plan de afaceri conceput greșit și a obiectivelor nerealiste? Poți încerca să îți faci singur planul de afaceri, dar în acest caz, trebuie să studiezi mult și chiar să participi la cursuri unde ești învățat pas cu pas ce anume trebuie să faci.

Conceperea planului de către un specialist poate fi costisitoare pentru moment, dar pe termen lung îți salvează orice investiție într-o cafenea. Prețurile depind de complexitatea planului, dar pentru o cafenea mică ai nevoie de 1000 -1500 euro.

Ideal ar fi să urmezi un curs de barista, astfel încât să descoperi secretul cafelei aromate. În plus, trebuie să știi cum să utilizezi aparatele specifice unei cafenele și care sunt avantajele și dezavantajele unui echipament în funcție de brand. Dacă tu nu ești capabil(ă) să prepari cafea memorabilă, cum poți să ceri acest lucru angajaților tăi?

De asemenea, este important ca firma de la care achiziționezi aparatele să îți asigure și service-ul acestora. Echipamentul este mult prea valoros pentru a-l lăsa pe mâna unei persoane fără experiența adecvată.

Locația joacă un rol esențial, de alegerea ei depinzând într-o proporție covârșitoare eșecul sau succesul tău. Cultura cafelei s-a schimbat și dezvoltat în România în ultimii 4-5 ani, dar pentru mulți cafeaua încă reprezintă băutura care le oferă energia necesară pentru a începe o nouă zi sau pentru a finaliza un proiect la orele târzii ale după-amiezii. Prin urmare, ideal ar fi să găsești un spațiu în zona centrelor de afaceri, în campusurile studențești sau în apropierea obiectivelor turistice.

O afacere coffee shop depinde mult și de ambianța pe care o oferi consumatorilor. Aceasta trebuie să fie una caldă, primitoare, care să îi permită clientului să se destindă preț de câteva minute. Dacă nu ai suficiente fonduri pentru a investi într-un decor atipic, compensează prin prezența ta prietenoasă, zâmbete sincere, curățenie și servicii prompte.

Meniul diversificat este la rândul său un alt ingredient al succesului. O ofertă bogată îți permite să te adresezi unui număr mare de potențiali consumatori. Răsplătește-ți clienții cu un biscuit crocant sau cu un fursec delicios, chiar dacă îți calcă mai rar pragul.

Învață și cum să îți promovezi propria cafenea. Chiar dacă ești activ(ă) pe rețelele sociale, tot este necesar să studiezi pentru a învăța cum să utilizezi uneltele de publicitate în favoare ta. Din fericire, ai de unde alege, iar unele agenții îți pun la dispoziție informații foarte utile la prețuri care pot fi și de 20 euro lunar.

Indiferent cum pornești la drum, singur (ă) sau ca parte a unui mare brand, vei avea o afacere cafenea reușită dacă ești animat (ă) de pasiunea pentru cafea, plăcerea de a interacționa cu oamenii și îți cunoști afacere până în cele mai mărunte detalii.

Te invităm să cumperi cafea şi accesorii de pe:

Surse: wall-street.ro | consultantaeconomica.wordpress.com | luizadaneliuc.ro

Sursa foto: freepik.com

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.